Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Lisbeth - 18 mars 2014 19:58

Har talat om det tidigare i ett annat inlägg, om att göra om min köpmandisk. Så här fin blev den med lite färg


 


Du behöver: Färg, färgpulver, målartvätt, trasa, pensel och skruvmejsel.

Gör så här: Jag började med att tvätta av den. Som tur var, är den obehandlad. Annars får man ta och slipa lite innan så att ytan blir uppruggad. Skruva loss knopparna och lägg åt sidan, spara skruvarna! Jag tog sedan en vanlig vit basfärg och blandade till min egen färg med hjälp av färgpulver. Blanda till i önskad nyans. Måla två lager och låt färgen torka mellan. I och med att byrån var obehandlad så gick torkningen himla fort.  

Måla knopparna medans färgen torkar på möbeln (i mitt fall, rosa) . Skruva fast dom och sen är du klar!


 

Av Lisbeth - 18 mars 2014 13:46

 Åh såg den här fina halsduken! Tänk hon stickar med händerna.. grymt imponerad!


Se hur hon gjorde på :http://www.handimania.com/knit/30-minute-infinity-scarf.html


 


 Skulle funka fint att pyssla med barn eller ungdomar. Runt fem och uppåt. Några förskollärare som är på denna idén? Ska själv testa med mina elever :)

Av Lisbeth - 18 mars 2014 13:19

Jag har en lampa som jag köpte på loppis för 1kr! Var precis innan dom skulle stänga på en storloppis och kvinnan sålde allt på bordet för 1kr/st. Jag älskar formen och den stora glödlampan. MEN den är så fasligt tråkig just nu. Därför tog jag en enkel sjal och svepte runt om. Blev snyggare… Ska i framtiden hitta på något mer bestående med lampan.. (klurar på spetts eller måla själva glödlampan..)  Till dess tycker jag nog att den här idén funkar. Vad tycker ni?


                                             
          Före                                  Efter     

 


Såhär gjorde jag: Svepte sjalen runt om, knöt där uppe. Tog ståltråd och formade fram lampans form. Längst ner samlade jag i hopp tyget med en snodd. Petade in lite hörn under snodden för en snygg knut. DONE… vad tog det… 10-15min.. Å ingen som helst skada på lampan


 

Av Lisbeth - 18 mars 2014 11:23

I går gjorde jag som sagt en skål av en LP-skiva. Det var så himla kul och lätt att göra så jag lurade på vad man mer kunde göra. Surfade runt på nätet och jösses vad folk hittar på med sina gamla vinylskivor . Här kommer lite inspiration. Jag ska definitivt göra fjärilar och sätta på väggen!


      

Fjätilar, så snyggt!


     

Presentation


Jag fick en önskan av mina fb vänner att "Kan inte du göra en blogg om alla dina projekt" Sagt och gjort. Den här bloggen kommer att handla om små projekt du kan göra hemma.

Önskar er alla en trevlig läsning på pyssligheter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards