Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Sneak peak

Av Lisbeth - 17 mars 2014 17:09

I går surfade jag runt efter inspiration och fastnade för en sängavel av en gammal dörr. I dag slog det mig att jag hade en i källaren som har hört till min lägenhet. Vist den är ju inte så ofantligt spännande (som en spegeldörr eller en dörr från 1700-talet) men den duger :)


Så jag kånkade upp ”helvetstegelstenstunga” saken. Nu lurar jag lite på vad jag ska göra med den. Måla om? eller sätta spetts på kanten? Ser ju väldans tjusigt med spetts.. Jag har i alla fall satt en liten nyckel (som jag har hittat på loppis) i hålet med en tofs.

Jaha ja det återstår att se vad jag hittar på…


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 20 mars 2014 21:15


Tänkte dela med mig av ett återbruk på glödlama. Här har jag gjort den som en luftballong. Allt som behövs är lite ståltråd, plåtburk och en gnutta fantasi        ...

Av Lisbeth - 20 mars 2014 21:06


Alla kanske inte vet det men jag har utbildat mig till glasmästare (eller tja glaslärling) På utbildningen fick man lära sig att blyinfatta. Ni vet kyrkofönster. Det här är en lite mindre avancerad format men tekniken är det samma. Jag har använt m...

Av Lisbeth - 20 mars 2014 20:52

I går surfade jag runt och hittade den här snygga lampan. Tänkte, en sån vill jag ha!     Tänkte till lite och kom fram till att göra en egen inte skulle vara så svårt. Tycker ju hattar är extremt snyggt och vill inte sabba en helt ny. Jag b...

Av Lisbeth - 18 mars 2014 19:58

Har talat om det tidigare i ett annat inlägg, om att göra om min köpmandisk. Så här fin blev den med lite färg       Du behöver: Färg, färgpulver, målartvätt, trasa, pensel och skruvmejsel. Gör så här: Jag började med att tvätta av den. So...

Av Lisbeth - 18 mars 2014 13:46


 Åh såg den här fina halsduken! Tänk hon stickar med händerna.. grymt imponerad!   Se hur hon gjorde på :http://www.handimania.com/knit/30-minute-infinity-scarf.html        Skulle funka fint att pyssla med barn eller ungdomar. Runt fem o...

Presentation


Jag fick en önskan av mina fb vänner att "Kan inte du göra en blogg om alla dina projekt" Sagt och gjort. Den här bloggen kommer att handla om små projekt du kan göra hemma.

Önskar er alla en trevlig läsning på pyssligheter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards